سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دیدارولی امرمسلمین بامردم ولایت مداربوشهر - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دیدارولی امرمسلمین بامردم ولایت مداربوشهر

بنام خدا

سلام برمهدی فاطمه عج

دیدارولی امرمسلمین بامردم ولایت مداربوشهر

در خجسته سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمع زیادی از مردم استان بوشهر، شخصیت امیرالمومنین علی بن ابیطالب (ع) را یک شخصیت استثنایی و قله عظمت علمی، معنوی، اخلاقی، انسانی و الهی خواندند و تأکید کردند: مهمترین درس از زندگی آن شخصیت بی نظیرِ تاریخ بشر، برای امروز دنیای اسلام و جامعه، بصیرت بخشی، روشن کردن فضا، و عمق دادن به ایمان و اندیشه کسانی است که نیازمند بصیرت هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تبریک سیزدهم رجب سالروز میلاد مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام، این روز را عید بزرگی دانستند و با اشاره به عظمت شخصیت حضرت علی (ع)افزودند: مهمترین عیدی در این روز بزرگ، درس گرفتن از راه و روش، رفتار و گفتار آن حضرت است.

امام خامنه ای زندگی حضرت علی (ع) را سراسر جهاد، صبر برای خدا، معرفت، بصیرت، و حرکت در راه رضای الهی برشمردند و خاطرنشان کردند: این شخصیت بی نظیر که از دوران کودکی در کنار پیامبر اسلام (ص) رشد و نمو کردند و تربیت یافتند، در مقاطع مختلف حیات شریف خود برای اقامه حق و حفظ اسلام تلاش و پیامبر اسلام (ص)، آن حضرت را میزان حق معرفی کردند.

ایشان برترین خصلت حضرت علی علیه السلام را بصیرت بخشی به افراد نیازمند بصیرت دانستند و تأکید کردند: روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی، امروز یکی از نیازهای اصلی دنیای اسلام و جامعه است زیرا دشمنان برای مقابله با اسلام، با ابزارهای دین و اخلاق وارد شده اند که باید کاملاً هوشیار بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: آنجایی که می خواهند افکار عمومی مردم غیرمسلمان را فریب دهند، نام حقوق بشر و دموکراسی را می آورند و آنجایی که با افکار عمومی مسلمانان مواجه هستند، نام اسلام و قرآن را می آورند در حالیکه هیچ اعتقادی به اسلام، قرآن و حقوق بشر ندارند.
حضرت آقا با یادآوری نمونه تاریخی از فتنه جنگ صفین در دوران حضرت علی علیه السلام و بر سر نیزه کردن قرآن برای فریب افکار عمومی و فشار به آن حضرت، افزودند: امیرالمومنین علی علیه السلام در آن دوران فتنه به یاران خود نهیب می زدند که این راه حق و صادقانه ای را که در پیش گرفته اید، رها نکنید و مبادا سخنان فتنه گران در دلهای شما سستی بوجود آورد.
ایشان با اشاره به غبار آلودگی فضا در دوران فتنه تأکید کردند: این شرایط غبار آلود، گاهی بگونه ای است که برخی نخبگان نیز دچار خطا و اشتباه می شوند، بنابراین در دوران فتنه، شاخص لازم است و شاخص هم همان حق و بینه ای است که حضرت علی (ع)، مردم را به آن ارجاع می دادند و ما نیز امروز نیازمند آن هستیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: شاخص و راه روشنی که امیرالمومنین علیه السلام، معرفی می کنند، اداره جامعه اسلامی با دستورات اسلام، برخورد قاطعانه با دشمنان متعرض، مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان، و هوشیاری در مقابل فریب دشمنان است.
امام خامنه ای با تأکید بر اینکه ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی هوشیار است و بسیاری از مشکلات کشور هم با بصیرت مردم حل شده است، خاطرنشان کردند: در موارد متعددی، توده مردم، حقایق را از برخی خواص و نخبگان بهتر متوجه می شوند زیرا تعلقات آنان کمتر است و این، از نعمت های بزرگ است.
ایشان افزودند: ملت ایران در راه حرکت به سمت آرمانهای والای اسلامی ثَبات قدم خود را نشان داده است و این ثَبات قدم را نیز به توفیق الهی حفظ خواهد کرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشرفتها و موفقیت های بزرگ ملت ایران و مسجل شدن شعارهای اصلی انقلاب اسلامی را مرهون توانایی ها و بصیرت مردم دانستند و تأکید کردند: امروز ملت ایران بویژه جوانان اهل بصیرت هستند و آینده متعلق به این ملت است.
آقا خاطرنشان کردند: باید ایستادگی و ثَبات قدم، همبستگی ملی و تمسک به شعارهای اسلام و قرآن و سیره اهل بیت را روز به روز بیشتر کرد.
ایشان تأکید کردند: به لطف خداوند، جوانان ایران، آن روز را خواهند دید که دشمنان زورگوی بین المللی، احساس کنند دیگر توانایی زورگویی به ملت ایران را ندارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با توصیه به قرائت بیش از پیش نهج البلاغه و تدبر در بیانات حضرت علی (ع) و حکمتهای نهفته در آن خاطرنشان کردند: نهج البلاغه فقط متعلق به شیعه نیست بلکه علمای بزرگ اهل سنت نیز درخصوص این بیانات و کلمات، تعابیری دارند که انسان، شگفت زده می شود و حتی بسیاری از متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان نیز با مطالعه نهج البلاغه، از عظمت آن بهت زده شده اند.
امام خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخ افتخارآمیز بوشهر و نقش آفرینی علمای فرزانه و صاحب نام و چهره های مبارز این منطقه افزودند: نام سردار مؤمن و شجاع، شهید رئیس علی دلواری از نام هایی است که همیشه دلهای انسانهای مؤمن را در سراسر کشور به خود جلب کرده است.
ایشان با یادآوری مظلومیت و تنهایی شهید رئیس علی دلواری در مقابله با قدرت استعماری انگلیس خاطرنشان کردند: البته شرایط کنونی با آن دوران بسیار متفاوت است و امروز در سراسر کشور جوانهای مؤمن، فداکار و بسیجی بیشماری در عرصه نبرد نظامی، فرهنگی، و سیاسی حضور دارند، و یقیناً جوانان بوشهری نیز بخشی از این خیل عظیم هستند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: آن روزگاری که قدرتهای استعماری، آزادانه ملتها را تهدید و تحقیر می کردند، سپری شده است و اکنون ملت ایران در دنیا به عنوان ملتی مقتدر شناخته شده است.
حضرت آقا با اشاره به رسوایی روزافزون قدرتهای استکباری و در رأس آنها آمریکا و آشکار شدن نتیجه ایستادگی ملتها و ظهور قدرتهای ملی افزودند: اقتدار واقعی، حق ملت ایران است و هیچ قدرتی هم نمی تواند این ملت را از راهی که در پیش گرفته است، منصرف کند.
 
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام با اشاره به نقش علمای برجسته و مبارزان بوشهر در مقابله با استعمارگران متجاوز گفت: مردم بوشهر همچون همیشه که در خط اول مبارزه با دشمنان و متجاوزان بوده اند، اکنون نیز با بصیرت و عشق به ولایت آماده جانفشانی در راه انقلاب اسلامی هستند.
وی همچنین با اشاره به موقعیت حساس و ویژه استان بوشهر در سواحل خلیج فارس و زمینه های ممتاز کشاورزی، شیلات و صنعت انرژی آن، افزود: با برنامه ریزی که در چارچوب سند چشم انداز برای استان بوشهر شده است، امید می رود با استفاده از ظرفیت های این منطقه، بوشهر به استانی پیشرفته، دینی و الگو در جغرافیای ملی و فراملی تبدیل شود.




تاریخ : یکشنبه 89/4/6 | 4:12 عصر | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
.: Weblog Themes By Slide Skin:.