سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

خانه امام مهدی (عج) کجاست؟قسمت دوم - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

خانه امام مهدی (عج) کجاست؟قسمت دوم

به نام خالق یکتای بی همتا

سلام برمهدی فاطمه (عج)

خانه امام مهدی (عج) کجاست؟قسمت دوم

درمبحث پیش دودسته روایات رادرمورد مکان زندگی امام عصر (عج)  مورد بررسی قراردادیم حال به ادامه مبحث دسته سوم روایات توجه کنید:

3.دسته سوم اخباری است که مانند دسته اول،جایگاه خاصی رانام نمی برد.ولی ازحضرت به عنوان فردی که بامردم حشرونشردارند وبه گونه  ناشناس زندگی می کنند،نام برده است.

امام صادق (ع) می فرماید:صاحب الامر(ع) شباهتی نیزبه یوسف پیامبر(ع) دارد...جای انکارنیست که خداوند باحجت خود،همان رفتاری راکند که بایوسف انجام داد.صاحب الزمان (ع) درمیان مردم رفت و آمد می کند ،دربازار قدم می نهد وگاهی برفرش منزلهای دوستان می نشیند،لکن اورانمی شناسند تازمانی که خداوند به وی اذن دهد تاوی خودرا معرفی کند،آن گونه که یوسف (ع) رااجازه داد هنگامی که برادرانش گفتند :تویوسفی؟گفت :آری،من یوسفم.

این روایت،صراحت دراین معنی دارد که غیبت حضرت حجت (عج)،غیبتی است عنوانی. درمیان جمع وجامعه است،بامردم حشرونشردارد،زندگی طبیعی ومعمولی رامی گذراند،درمراسم مذهبی ومناسک حج شرکت

 می جوید،ولی ناشناخته است واین امری است که سابقه داشته ودارد.

فردی سالها درمحلی زندگی می کند وبامردم نشست وبرخاست ورفت و آمد دارد،لکن اورابه گونه ای می شناسند که درواقع آن نیست و مشکلی هم به وجود نمی آید.

این سه دسته ازروایات راچگونه می توان پذیرفت وآیا راه جمعی بین آنها هم هست یانه؟به نظرمی رسد،اصل اولی که باعقل وعرف سازگاراست،زندگی به شیوه عادی ومعمولی است،زیرا این گونه زندگی،حساسیت برانگیز نیست وبرای حضرت نیز،آسان تروطبیعی تر است.البته این منافات نداردکه آن حضرت  دربیشتر وقتها،ویادرروزگارویژه ،درمکه ومدینه حضور داشته باشد.

طبیعی است که گاهی شرایطی پیش آید که زندگی معمولی خطر آفرین شود وبافلسفه غیبت منافات داشته باشد.دراین صورت ،عزلت ودوری گزیدن ازجامعه ضروری می نماید وشاید دستورامام حسن (ع) به فرزندش که کوهها وبیابانها رابرگزین(به قرینه ذیل روایت) درآن مواردی باشد که نیازبه این شکل زندگی کردن پیش آید.

بنابراین ،بین این سه دسته ازروایات ،تضادی نیست ونام بردن مکانی خاص ،بازندگی به شکل ناشناس قابل جمع است.انتخاب کوهها ومکانهای دست نیافتنی درحال ضرورت ونیازنیز،امری است طبیعی وموافق با اصل تقیه.

حرف آخر:نرگس راهمیشه زرد یا سفید مشاهده کرده ایم بارایحه ای دل انگیز اما اینبار درشعر یکی ازچشم انتظاران امام مهدی (عج) گل نرگس فاطمه ازگونه سرخ تعبیرمی شود .شعرراباهم می خوانیم تا دلیل این قرمزی رنگ نرگس رابیابیم  .نظرخودرادرمورد این شعر در قسمت نظرات وبلاگ بخش دوستداران امام مهدی (عج) بیان کنید. شعراز سید قاسم ناظمی وهدیه به آقا امام زمان عج است.نام شعرراخودم انتخاب نمودم. 

اول و آخرعشق درنگاه تومولاست!

دستهایت ضریح تمناست

 آی فردا که روح توباماست

نبض خورشیدی ات می تپدسبز

جای پای تودرکوچه پیداست

می گریزم به سمت نگاهت

اول و آخرعشق آنجاست

گرچه تنهاترینی تو،اما

عشق هم سخت تنهاست،تنهاست

کیستی ای گل سرخ نرگس

که حضورتواینگونه زیباست

آی مردان منگ تجاهل

درکجانیست؟،اودرهمینجاست

زیربوی گل سرخ پنهان

زیرچتر درختان فرداست

ساکن کوچه های غریبی

عابرساده موزه درپاست

کاش بامن دل عاشقی بود

تابگویم ظهورتوفرداست

اللهم عجل لولیک الفرج

والعافیة والنصر

 




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
.: Weblog Themes By Slide Skin:.