سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

خرداد 91 - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

سلام بر امام جواد علیه السلام

بنام خدا
سلام بر مهدی فاطمه عج
سلام بر جوادالائمه، که «جود» قطره‌ای بود در پیشانی بلندش، «علم» غنچه‌ای بود از گلستان وجودش و «حلم» گوهری بود از گنجینه فضایلش. زینت بخشندگان، امام سخاوت، جوادالائمه می‌آید تا زمین مدینه بار دیگر، مولودی دیگر از نسل هابیل را به شادباش بنشیند، می‌آید تا چشمان آسمان به روشنی سیمایش روشن شود و لاهوتیان را در شادی میلاد خویش فرو برد. به قامت آسمانی‌اش، هستی تواضع خواهد کرد و بر قدوم مبارکش، عرش، حریر عاطفه خواهد گسترد! می‌آید، تا ادامه‌دهنده وقار پیامبر(ص)، صبر علی(ع)، معصومیت زهرا(س)، سخاوت حسن(ع)، شهامت حسین(ع)، عبادت سجاد(ع)، علم باقر(ع)، حلم صادق(ع)، مظلومیت کاظم(ع) و کرامت رضا(ع) باشد.

 ****************
ولادت فرخنده و مسعود نهمین آیت سروری و پیشوای کرامت و بخشندگی، امام محمد تقی(ع) مبارک باد.

  
حضرت امام محمدتقی(ع) در دهم رجب 195 ه.ق در مدینه منوره متولد شد و بر شاخسار امامت شکوفا گشت. پدر بزرگوارش حضرت امام رضا(ع) و مادرش بانوی گرامی و بافضیلتی به نام «سبیکه» است که امام رضا(ع) او را «خیزران» نامید. وقتی امام جواد(ع) به دنیا آمد، حضرت امام رضا(ع) فرمود: «حق تعالی به من فرزندی عطا کرده که شبیه است به موسی بن عمران که دریاها را می‌شکافت، و نظیر عیسی بن مریم است که حق تعالی مادر او را مقدس گردانیده بود»، سپس حضرت فرمود: «این فرزند من به جور و ستم کشته خواهد شد و اهل آسمان‌ها بر او خواهند گریست، و حق تعالی بر دشمن او و کشنده او و ستم‌کننده بر او غضب خواهد کرد، و آنها بعد از قتل او از زندگانی بهره نخواهند دید، و به‌زودی به عذاب الهی خواهند رسید».
امام جواد(ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید و به‌عنوان جوان‌ترین امام، به لطف خداوند، تمام علم یک امام معصوم را داشت. ایشان با همان سن کم، دانشمندترین مردم زمان خویش بود، تمام دانشمندان آن زمان از آن حضرت علم می‌آموختند. برخی از دشمنان امام با کمک مأمون ستمگر، در جلسه‌های پرسش و پاسخ می‌خواستند محبوبیت آن حضرت را در بین مردم کم کنند، اما به‌دلیل آن که علم آن امام معصوم، علم خدایی بود، کسی توانایی مقابله با ایشان را نداشت. اگرچه امام جواد(ع) نسبت به سایر امامان در سن بسیار کمی به امامت رسید، اما دوران هفده ساله‌ی امامت او، دورانی نسبتاً طولانی و پر حادثه بود.
در سایه کلام جوادالائمه(ع):
- دوست را با سه ویژگی به دست می‌آورند: انصاف در معاشرت، هم‌دردی در خوشی و ناخوشی، و داشتن قلبی پاک و سالم. (بحارالانوار، ج78،ص82).
- مؤمن نیاز دارد به توفیقى از جانب خدا و به پندگـویى از سوى خـودش و به پذیرش از کسى که او را نصیحت کند. (تحف‌العقـول، ص 457)
- اظهار چیزى قبل از آن که محکـم و پـایـدار شـود سبب تباهـى آن است. (تحف‌العقـول، ص 457)
- افزونى نعمت از جانب خدا بریده نشود تا آن هنگام که شکرگزارى ازسوى بندگان بریده شود. (تحف‌العقـول، ص 457)
- کسى که کارى را بدون علم و دانش انجام دهد، افسادش بیش از اصلاحش خواهد بود. (مسندالامام الجواد، ص 243)
- به تأخیر انداختن توبه نوعى خودفریبى است و وعده دروغ دادن نوعى سرگردانى است و عذرتراشى در برابر خدا نابـودى است و پافشارى بر گناه آسودگى از مکر خـداست. (تحف‌العقول، ص 457)
اللهم عجل لولیک الفرج



تاریخ : پنج شنبه 91/3/11 | 10:24 عصر | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

عرض تسلیت و شب لیلة الرغائب

بنام خدا

 

سلام برمهدی فاطمه عج

سالروزشهادت حضرت امام علی  النقی امام هادی علیه السلام رابه پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج) وهمه مسلمین جهان اسلام تسلیت عرض می نمایم.

درشب لیلة الرغائب شب آرزوها باذکرصلوات بر محمدوآل محمد برای موعودمهربان عج آرزوی سلامتی وتعجیل درفرج آن امام بزرگوار ازخداوندمتعال خواستاریم.وبرای همه مومنان ومسلمانان جهان آرزوی سلامتی وبرآورده شدن حاجات ودعاها وآرزوهایشان ازحضرت حق آرزومندیم.

اللهم عجل لولیک الفرج




تاریخ : جمعه 91/3/5 | 3:3 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

عرض تبریک حلول ماه رجب وسالروزفتح خرمشهر

بنام خدا

سلام برمهدی فاطمه عج

حلول ماه رجب وسوم خردادماه سالروز آزادی فتح خرمشهرمبارک باد.

بـــه سر مــى پـرورانم مـن هواى حضرت باقر                      بــه دل باشــد مــرا شــوق لــقاى حــضرت باقر 
ز عشقش جان من بر لب رسیده ، کَس نمى داند                     کــه نبود چــاره ساز مــن ســواى حـضرت باقر 
چــنان بــگرفته صـیت عــلمیش آفـاق را یک سر                     کـه پــیچیده در این عــالم صـداى حــضرت باقر 
پــیمبر گــفت بـا جــابر، کـه خواهى دید باقر را                      ســلام از مــن رسان آن گه بـراى حـضرت باقر 
سـؤالاتى که از وى کــرد دانــــشمنـد نـــصرانى                     جـــوابش را شـــنید از گــفته‌هاى حـــضرت باقر 
مسـلمان گشت راهب ، ناگهان در محضر آن شه                     مـــــنوّر شـــد دل او از ولاى حـــــــــضرت باقر 
بــه رستاخیز گـر خواهى نجات از گرمى محشر                     بــرو در ســــــــــــایه ظلّ هــــماى حضرت باقر 
جـــــــلال و شأن قـــــــدر آن امـام پاک بازان را                     نــــــــمى‌داند کسى غــیر از خــداى حضرت باقر


****************
 
 
سلام بر آن روح بلند، بر آن جسم پاک، بر آن امام همام، سلام بر علم بی‌کران، سلام بر حلم فراوان، سلام بر آن زاهد عابد، سلام بر آن صابر شکور، سلام بر امام محمد باقر(ع). ای افتخار شیعه که در ضیافت خانه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها سفره پر نعمت دانش تو گسترده است، میلاد مسعودت را گرامی می‌داریم.
 
********************
حلول خورشید مخزن‌الاسرار توحید و شکافنده معماهاى وجود، امام محمد باقر(ع) بر عموم شیعیان مبارک باد.

 
 
قالَ الباقِرُ (عَلَیه السَّلام) :
                                          "الکَمال کُلُ الکَمال التَّفَقهُ فِی الدِّینِ وَ الصَبرُ عَلی النائِبَه وَ تَقدِیرُ المَعیشَةِ "


حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) فرمودند :

«نهایت کمال، فهم در دین و صبر بر مصیبت و اندازه‌گیری در خرج زندگانی است»
(اصول کافی ، ج 1 ، ص 39)
 
 
سوم خرداد سال 61 یادآور حماسه جاویدان و ماندگار برای همیشه‌ی تاریخ پرافتخار ایران اسلامی؛ عزت و شرف را رقم زده است. این رویداد بسی عظیم بود که آن عزیز سفر کرده، روح خدا خمینی(ره)، آن را لطف الهی عنوان کردند و فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و خداوند ندای الله‌اکبر را در خرمشهر عزیز طنین‌انداز کرد. رهبر فرزانه انقلاب نیز فرمودند: «حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان است». وقتی پس از گذشت چندین سال حماسه عظیم و تاریخی خرمشهر قهرمان را در ذهن مرور می‌کنیم، وقتی با پاهایی که روی کوچه و خیابان این شهر مقدس را بوسه می‌زدند یک قدم به عقب برمی‌گردیم، وقتی به گوش‌هایی که سال 61 شنونده صدای توپ و خمپاره بوده‌اند، نوای پیروزی رزمندگان را می‌شنویم، وقتی پهنای صورتمان از اشک شوق لبریز می‌شود، به این حقیقت می‌رسیم که انسان‌هایی صالح، با ایثار و مقاومت که جز در صدر اسلام و تاریخ نمونه آنها را ندیده است، با توکل به خدا قله‌های بلند پیروزی، عرفان و ایثار را فتح کردند.

 

 

ای خرمشهر! که از التهاب هجران فرزندانت همیشه سرود غم می‌سرایی، تو حلاوت عاشقانه‌ترین گفتارفرزندان خمینی را در سینه داری. تو شهر ایثار و مقاومتی. خرمشهر! دامنت از عطرلاله‌های پرپر، معطر است. گرچه سال‌ها از قربانی فرزندانت می‌گذرد، اما هوایت معطر به عشق و ایمان و دلاوری یاران توست. وقتی به یادت قلم می‌زنیم، هیچ جمله‌ای در وصف تو نمی‌گنجد که با آن بتوانیم تو را توصیف نماییم. اما هر سال سوم خرداد فریاد جهان آرا، بهنام محمدی، شریف قنوتی و تمام ستاره‌های آسمان تو را ازکوچه‌ها و خیابان‌هایت می‌شنویم و آزادیت را جشن می‌گیریم.

یاد تمام پرستوهای عاشقت به خیر که عاشقانه در آسمان تو پرواز به‌سوی خدا را، ترسیم کردند. سلام ات باد ای شهر عشق، مقاومت و ایثار، ای خونین‌شهر که از خون جوانان، خرم گشتی.




تاریخ : چهارشنبه 91/3/3 | 7:46 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
<< مطالب جدیدتر        


.: Weblog Themes By Slide Skin:.