سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

زیرنورماه ،قسمت پنجم: آن شب قدر رسیده است که مرابازدهند آب حیات - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

زیرنورماه ،قسمت پنجم: آن شب قدر رسیده است که مرابازدهند آب حیات

بسم الله

 السلام علیک یا علی ابن ابیطالب علیه السلام

حرف اول:آن شب قدر رسیده است که مرابازدهند آب حیات

بفرست برعلی و آل محمد (ص) صلوات

 

خدایا به حق این لیالی با برکت قدر  که تقدیر انسانها درحضور مولایمان مهدی فاطمه عج نوشته و تعیین میشه،ما بندگانت را در زیر این نورماه  عظیم دریاب و ازبرکات و فضایل و حقایق قرآن مارا بهره مندساز و ظهورمولایمان مهدی عج را نزدیک بفرما

                                        حرف دوم:  فزت و رب الکعبه

 

مگر می توان علی را به زبان بشر معرفی کرد؟مگر پیامبر نبود که خطاب به او فرمود:ای علی!

کسی تو را نشناخت جز خدای تو و من پیامبر.

پس چگونه می توانیم اورا معرفی کنیم و حقیقت اورا تصویرنماییم؟آنچه در معرفی ذکر می شود شامل بخشی از ابعاد وجودی اوست.او در جهان وجود چنان آبرویی کسب کرد که اگر شبهه شرک نبود،تا حد معبود بالا می رفت و تا سرحد تقدیس ستوده می شد.نه تنها مردم زمان و محیط او علی را نشناختند،برای عصر و زمان ما هم او وجودی نشناخته است.

او کوهی از عقل و ولایت و کانون خرد و فضیلت بود.نوری بود که در دل شبهای تار می درخشید و مردم را به سوی حقیقت دعوت می کرد.با نام علی نام اسلام به ذهن می آید،همان گونه که بانام اسلام نام علی همراه است.او پناهگاه پاکان و پرهیزگاران بود و حامی و یاور ملت.چنان به رشته محکم ایمان چسبیده بود که گویی با آن پیوند ابدیت دارد.همان گونه که ابن عباس گفته بود:مانه مانند اورا دیده ایم و نه نظیر اورا ازکسی شنیده ایم.

هیچ کسی چون علی درمیان جمع نبود:جمع فقیران،پیران،کودکان یتیم،بیوه زنان و...وهیچ کسی چون علی در عین زندگی در جمع تنها و غریب نبود.به زندگی جمعی عشق می ورزید ولی جمعش چنان نابسامان بود که او ناگزیر می فرمود:به خداسوگند دوست دارم که خدا مرا ازمیان شما ببرد و به سوی رحمت خود فرا خواند.

به فرموده قرآن که آدمی سه روز مهم در مرگ و زندگی دارد امام علی هرسه آن را به بهترین وجه واجد است:روز تولدش درخانه خدا،روز شهادتش در مسجد خدا و روز قیامت هم در آغوش رحمت خداست.

اوبود که با فروامدن اولین ضربه شمشیرابن ملجم برفرق سرش فرمود :فزت و رب الکعبه ،به خدای کعبه که رستگارشدم .اما درخانه خود باوجود شدت درد  به فرزندانش فرمود با اسیر خود به مدارا رفتارنمائید ان اسیر کسی نبود جز ابن ملجم مرادی! امام علی (ع) به جهانیان ثابت کرد که"لِلحَقِّدَولةً و للباطِلِ جَولَة"حق برای همیشه جاودان می ماند و باطل پس از چند صباحی نابود می گردد.

به امید ظهور موعود مهربان عج

الهم عجل لولیک الفرج

 




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
.: Weblog Themes By Slide Skin:.