سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

عرفه کلاس خودسازی و تقوا و دانشگاه رهپویان راه رسول الله است - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

عرفه کلاس خودسازی و تقوا و دانشگاه رهپویان راه رسول الله است

بسم الله
سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام بر شیفتگان امامت و ولایت تسلیت باد.
عرفه روزنیایش و مناجات با معبود،عرفه کلاس خودسازی و تقوا و دانشگاه  رهپویان راه رسول الله است
حضرت امام صادق(ع) فرموده اند:"در عرفات به خطاهای خویش اعتراف کن و میثاق خودراباخداوند و وحدانیت اوتازه کن وبه او متقرب شو".
"عرفات"سرزمین بسیارمقدسی است که خداوندکریم،آنجارا برای ضیافت وپذیرایی ازمیهمانان خودمقرر فرموده است و سفره خاص انعام واکرامش رادردامن کوه رحمت گسترانیده واز میهمانانش دعوت به عمل آورده است که درساعت معین،همه باهم برگرد خوان نعمت بی دریغش بنشینند وازبحر مواج کرم ورحمت بی کرانش، به قدر ظرفیت واستعداد خویش برخوردارگردند.
در کتاب المراقبات ،جلد دوم صفحه 225 آمده است که:ازعظیم ترن گناهان آن است که کسی درعرفات حاضرشود وگمان کند که خدای تعالی اورانیامرزیده است".
عرفات ،سرزمین عشق است وشور،نوراست و سرور، توبه است وتقوا، ارتباط است و اتصال، درد است و درمان،خدای است وخدا و رحمت اوست که درانتظار رهپویان راه رسول الله است.
عرفات،عاشق دلسوخته می خواهد،عرفات،سالک بیداردل می طلبد.عرفات ،عارفه فرزانه می جوید،عرفات ،عابد مشتاق می خواهد،پس سزاواراست که"عاشقانه" و "عارفانه" به این سرزمین مقدس قدم بگذاریم وازاین دستورالعمل های اخلاقی وعرفانی توشه ای برگیریم ودر آنجا به کاربندیم.
میهمان  حق، در عرفه باخدایش صحبت ورازو نیاز می کند و درمناجات خود، شرح پریشان حالی ودرماندگی خودرا،یک به یک بیان می نماید.
بهترین اعمال در روز عرفه زیارت امام حسین علیه السلام می باشد چه ازراه دور وچه ازراه نزدیک.از امام صادق و امام کاظم (ع) نقل شده که: هرکسی که در روزعرفه به زیارت حسین (ع) رود،خداوند اورا دلشاد وخرم بازگرداند.
و باز فرموده اند: کسی که در روزعرفه امام حسین(ع) را زیارت کند و به آن حضرت شناخت داشته باشد،خداوند برای او پاداش هزار حج و هزار عمره وهزارغزوه درکنار پیامبر مرسل می نویسد . وهرکسی که نمی تواند به زیارت آنحضرت مشرف شود نیکوست که دعای روزعرفه و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را بخواند.
زائران خانه خدا علاوه بر حضور درعرفات و خواندن دعای روزعرفه دراین روز برائت خودرا ازمشرکین و دشمنان کتاب خدا اعلام می نمایند.وباردیگر پیوند اتحاد و برادری خودرا با مسلمانان دیگر کشورها مستحکم ترمی نمایند.
زائران خانه خدا،باید از ظهر روزنهم تا غروب ،در سرزمین عرفات بمانند وهمین که غروب شد،ازآنجا به سوی مشعر الحرام-که تقریباً دوازده کیلومتری عرفات ودرمسیر مکه است-کوچ کنند.
 مشعر جایی است که حاجیان  در آن جا شب را به دعا و رازو نیاز و ناله و زاری به درگاه خداوند و مناجات با او می پردازند و چه روز و شب نیکوئی است عرفه و مشعر.
مشعر، نشانه شعور و درک انسان گسسته ازهوی و هوس هاست. مشعر مکان رازو نیاز زائران دلسوخته وپریشان است. در آنجا شیفتگان حضرت دوست ،با کنارگذاشتن خواب دنیوی،به شب زنده داری می پردازند وازروزهای سخت هجران ،لب به شکایت می گشایند.
در مشعر باید بیداربود.باید دقایق را غنیمت شمرد.هر لحظه لحظه این شب،گنجی است پر ارزش.خداوند متعال به داوود نبی وحی کرد که:"عجب ازکسی که دعوی محبت ما کند وچون شب درآید،پهلو بر بستر غفلت نهد.آیا چنین نیست که دوست،خلوت بادوست را،دوست دارد؟پس دوستان راباخواب چه کار؟!".خداوند در مشعر روبه سوی بنده اش می نماید و به او اجازه می دهد که وارد حرم او شود...بنابراین در آستانه رحمت الهی قرار می گیرد و نسیم رأفت اوبر بنده وزیده وبا اجازه دخول درحرم،سلطان وجود،خلعت قبول بر او پوشانده است.
و چه نیکوست که بندگان خوب خدا ، زائران حرم امن الهی با وقوف در عرفات و مشعر علاوه بر خودسازی و مناجات و رازو نیازبه درگاه خدا  مولای مهربان حضرت صاحب العصروالزمان عج را یادنمایند و برای فرجش دعاکنند.باشد که به مدد دعاهای زائران خداوند ظهور آن مولای عزیز را نزدیک و آسان گرداند .خوشا به حال زائرانی که درحرم دوست چشمانشان به سیمای دلنشین وچشمان نرگسی موعود مهربان عج ،یوسف فاطمه روشن و منورمی گردد .
به امید ظهور حضرت قائم (عج)
اللهم عجل لولیک الفرج




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
.: Weblog Themes By Slide Skin:.