سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

اسفند 1388 - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

عیدتان مبارک

بنام خدا

سلام برمهدی فاطمه عج

عیدتان مبارک

 

 

عشق از من و نگاه تو تشکیل میشود
گاهی تمام من، به تو تبدیل میشود
وقتی به داستان نگاه تو میرسم
یکباره شعر، وارد تمثیل میشود
ای عابر بزرگ که باگامهای تو
از انتظار پنجره تجلیل میشود
آیا دوباره مثل همان سالهای پیش
امسال هم بدون تو تحویل میشود؟!
بی شک شبی به پاس غزلهای چشم تو

بازار وزن و قافیه تعطیل میشود
آن روز هفت سین اهورایی بهار
موعود! با سلام تو تکمیل میشود

 




تاریخ : شنبه 88/12/29 | 4:30 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

تبریک آغاز امامت امام زمان عج

بنام خدا

سلام برمهدی فاطمه عج

 

 

فرارسیدن ماه ربیع الاول ماه کنار رفتن حزن واندوه وماه شادی

اهل بیت(علیه السلام)  وآغازامامت وولایت حضرت صاحب العصروالزمان عج موعودمهربان قائم آل محمد

وآغازهفته وحدت  برتمام شیعیان مبارک باد.
همچنین پیروزی سربازان گمنام آقا امام زمان عج رانیزبه شما ملت  عزیزایران تبریک

 عرض می نمائیم.

ای مظهر آدینه ام من عاشقی دیرینه ام
عشقت شفای سینه ام مهدی بیا مهدی بیا
دست من و دامان تو جان جهان قربان تو
چشم من و احسان تو مهدی بیا مهدی بیا
ای دلبر دور از نظر ای شاهد والا گوهر
ای منتظر ای منتظر مهدی بیا مهدی بیا
اندر سر راه تو من صبر و تحمل تا به کی؟
این غم تقبل تا به کی؟ مهدی بیا مهدی بیا
اندر سر راه تو من بنشسته ام با صد نغم
ای صاحب عصر و زمن مهدی بیا مهدی بیا
ای سید وسالار من ای حجت دادار من
ای رهبر غم خوار من مهدی بیا مهدی بیا

 

 

هدیه به شما دوستداران  اهلبیت علیه السلام:

 

?.الصلات و سلام « همونی که قبل اذان ظهر پخش میشه» خیلی دلنشینه  |  سامی یوسف

| صفحه دانلود

.یا مصطفی یا...| سامی یوسف خیلی جالب و زیبا  | یک مگابایت |  | صفحه دانلود

.یا رسول الله | سامی یوسف دومین کار از نظر زیبایی   | صفحه دانلود

.هناک رسول الله | مشاری العفاسی |  | صفحه دانلود

.خاتم الرسل | مشاری العفاسی | . کیلوبایت |  | صفحه دانلود

.اصلی علیک | مشاری العفاسی خیلی نرم و دل انگیز|.    | صفحه دانلود

.سید الاخلاق | مشاری العفاسی از جالبترین کارها | . | صفحه دانلود

.طلع البدر علینا ... «سرود اهل مدینه هنگام ورود پیامبر»| مشاری العفاسی با ریتمی نوین و جالب |

.مگابایت|  | صفحه دانلود

 

..:: اَلعَجَل اَلعَجَل یا مَولایَ یا صاحِبَ الزمان ::..

ز مردم دل بگردان و یاد خـدا کن

خـــدا را وقت تنهائـــی صــدا کن

در آن حالت که اشکت میچکد نرم

غنیـــمت دان و مـا را هم دعا کن

یادت نره . . . . .

»»»::..:: اللّــــــــهم عجّــــــــل لولیــــــــک الفــــــــرج ::..::«««



برچسب‌ها: امامت امام زمان

تاریخ : سه شنبه 88/12/4 | 7:21 عصر | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

سوگنامه شهادت امام حسن عسکری (ع)

بنام خدا
سلام برمهدی فاطمه عج
سوگنامه
آفتاب روز هشتم ربیع الاول در حال طلوع بود، که آفتابی پرفروغ از دیگر سو غروب می‌کرد. او یازدهمین پیشوای آسمانی مردمان، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بود، که شمع وجودش پس از 28 سال پرتوافشانی به خاموشی می‌گرایید. در سالروز شهادت آن امام بار دیگر زمین و آسمان در عزای سلاله‌ای پاک از خاندان نبوی سوگوار است، تا با گریه و فغان بر مظلومیت آن امام همام با فرزندش حضرت ولی عصر عجل اللّه فرجه هم ناله شود. شهادت امام عسکری علیه السلام را بر دادگستر جهان، امام زمان عجل‌الله‌فرجه، و تمام رهروان راه آن حضرت، تسلیت می‌گوییم.
سالروز شهادت یازدهمین آفتاب آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری (ع) را به محضر امام عصر (عج) ، مقام معظم رهبری و به همه شما شیعیان و شیفتگان آنحضرت تسلیت عرض مینمائیم .
لقب عسکری
از آن جا که امام یازدهم علیه السلام، همراه با پدر بزرگوارشان، امام هادی علیه السلام، به شهر سامراء، پایتخت خلافت عبّاسی، منتقل شده، و در آن جا در محله «عسکر» سکونت اجباری داشتند «عسکری» نامیده شدند. کنیه ایشان «ابومحمّد» و بیشتر مردم، آن حضرت و پدر و جدّ ایشان را ملقّب به «اِبْنُ الرِّضا» (فرزند امام علی بن موسی الرضا علیهماالسلام) می‌نامیدند. از دیگر القاب آن حضرت، "زکیّ" به معنی پاکیزه است.
پدر و مادر
پدر ایشان، امام هادی علیه السلام، و مادرشان، بانوی پارسا و شایسته، حدیثه است، که امام عسکری در دامان پاک ایشان متولد و پرورش یافت. این بانوی بزرگوار از زنان مومنه و نیکوکار بود. در فضیلت این بانو همین بس که پس از شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تا مدتی پناهگاه و نقطه اتکای مومنان، در آن مقطع زمانی بسیار بحرانی و پر اضطراب بود.
سامراء یادآور قیامت
وقتی خبر شهادت امام عسکری به مردم سامرا رسید، غم بر سر مردمان شهر سایه افکند. «ابن صباغ مالکی»، یکی از دانشمندان اهل سنّت، در این باره می‌نویسد: وقتی خبر درگذشت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام منتشر شد، سامراء به حرکت درآمد و سراپا فریاد و فغان و ناله گردید. بازارها تعطیل و مغازه‌ها بسته شد.
بنی هاشم، أُمرای لشکر، قاضیان شهر، شعرا، و سایر مردم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهّر امام عسکری حضور یافته بودند. سامراء در آن روز یادآور صحنه قیامت بود.
 
توطئه طاغوت
پس از شهادت امام عسکری علیه السلام، معتمد، خلیفه وقت عباسی برای آن که وانمود کند که از آن امام، فرزندی باقی نمانده است، دستور داد تا میراث آن حضرت را میان مادر و برادرش جعفر تقسیم کنند. او بدین وسیله می‌خواست مسلمانان را از وجود امام بعدی ناامید کند. غافل از این که مردم عقیده داشتند که از امام عسکری علیه السلام فرزندی باقی مانده است که امامت را به عهده خواهد گرفت؛ زیرا عده ای از شیعیان فرزند خردسال امام را در زمان حیات ایشان دیده بودند.
اقامه نماز
جنازه مطهّر و نورانی امام عسکری را در حیاط خانه اش کفن کرده و در تابوت گذاشته بودند. برادر آن حضرت، جعفر کذّاب، پیش رفت تا بر جنازه امام نماز گزارد. وقتی که خواست تکبیر نماز را بگوید، ناگاه کودکی گندمگون و سیاه موی که دندان های پیشینش قدری با هم فاصله داشت، بیرون آمد. و لباس جعفر را گرفت و او را کنار کشید و گفت: «عمو! کنار برو، من باید بر پدرم نماز گزارم». جعفر در حالی که قیافه اش دگرگون شده بود، کنار رفت و آن کودک برجنازه امام نماز خواند. او کسی نبود جز حضرت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف؛ زیرا معصوم باید بر معصوم نماز گزارد. سپس حضرت را در خانه خود در کنار قبر پدرش امام هادی علیه السلام به خاک سپردند.
محدودیت و شدت فشار بر امام
خلفای عباسی از هرگونه اعمال فشار و محدودیت نسبت به امامان دریغ نمی‌کردند. این محدودیتها در عصر امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهم السلام به اوج خود رسیده، در زمان امام یازدهم شدت بیشتری یافت؛ زیرا، در زمان ایشان پیروان اهل بیت به صورت یک قدرت عظیم درآمده بودند، و این گروه حکومت عباسیان را مشروع و قانونی نمی‌دانستند، و معتقد به امامت فرزندان علی علیه السلام بودند. در آن زمان ممتازترین شخصیّت این خانواده، امام عسکری بود. از طرف دیگر، طبق روایات بی شمار، مهدی موعود که تار و مار کننده همه حکومت های خودکامه است، از نسل پیشوای یازدهم است. به این جهت خلفای عباسی پیوسته مراقب زندگی ایشان بودند.
زمینه سازی غیبت حضرت مهدی عجل‌الله‌فرجه
یکی از فعالیتهای امام عسگری، آماده سازی مردم برای پذیرش غیبت امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه شریف بود؛ از این رو ایشان، کمتر با مردم تماس می‌گرفت، و جز نوّاب و یاران خاص خود، کسی را به حضور نمی‌پذیرفت و فقط به واسطه آنان مشکلات دینی مردم را حل می‌کرد. آن حضرت گاه دستورهای دینی خود را به وسیله نامه هایی، به علما می‌نوشت. امام عسکری با عمل به چنین شیوه ای قصد داشت زمینه غیبت فرزندش امام مهدی عجل‌الله‌فرجه را آماده کند و مردم را به دوری امام عادت دهد به گونه ای که غیبت امام زمان عجل‌الله‌فرجه برای آنان غیرمعمول و ناآشنا نباشد.
معرفی امام بعد از خود به یاران خاص
احمدبن اسحاق، یکی از یاران و اصحاب خاص امام عسکری می‌گوید: به حضور ابومحمّد، حسن بن علی عسکری علیه السلام رسیدم و خواستم درباره جانشین بعد از ایشان سئوال کنم. پیش از سئوال من، حضرت فرمودند: «ای احمدبن اسحاق به درستی که خداوند از خلقت حضرت آدم علیه السلام تا هنگام برپایی قیامت، زمین را از حجّتِ خود برخلق خالی نگذاشته و نخواهد گذاشت. خداوند به سبب حجّت الهی بلا را از اهل زمین دور می‌سازد و به برکت او باران فرو می‌بارد». پرسیدم: یابن رسول اللّه، پس امام بعد از شما کیست؟ در این هنگام امام باعجله برخاست و به درون خانه رفت. سپس همراه کودکی سه ساله ـ که صورتش همانند ماه شب چهارده می‌درخشید ـ بیرون آمد، آن گاه فرمود: «ای احمد بن اسحاق، اگر برای خدا و حجتهایش عزیز نبودی این فرزند را به تو نشان نمی‌دادم».
امام عسکری علیه السلام با چنین شیوه‌هایی، بارها جانشین بر حق خود را به یاران و اصحاب خویش معرفی می‌کردند.
جلوه حقیقت
شخصی به نام «حلبی» می‌گوید: به سامراء آمدم و منتظر خروج امام عسکری علیه السلام از منزلشان بودم تا او را از نزدیک ببینم. در کنار من جوانی ایستاده بود. به او گفتم: از کجایی؟ گفت: از مدینه. گفتم: این جا چه می‌کنی؟ گفت: من از نوادگان ابوذر غفاری هستم. درباره امامت ابومحمّد علیه السلام اختلافی پیش آمده است، آمده ام نشانه ای از او ببینم تا دلم آرام گیرد. در این هنگام امام عسکری علیه السلام بیرون آمد. وقتی که روبروی ما رسید، به جوان نگریست و فرمود: «آیا تو غفاری هستی؟» جوان پاسخ داد: آری. امام فرمود: مادرت «حمدَویّه» چه می‌کند؟ جوان گفت: خوب است. امام پس از این سخنان کوتاه از کنار ما گذشت. رو به جوان کردم و گفتم: آیا او را قبلاً دیده بودی؟ جوان گفت: خیر. گفتم: آیا همین تو را بسنده بود؟ گفت: کمتر از این هم کافی بود.
عروج عارفانه
در ساعات آخر عمر امام، بیماری آن چنان بر ایشان شدید شد که آن حضرت توان از دست داده بود. امام رو به غلامش فرمود: «به آن اتاق برو و کودکی را که به سجده افتاده است، بیاور». غلام رفت و با کودکی که چهره‌ای درخشان داشت و بین دندان‌هایش گشاده بود، به نزد پدر آمد. وقتی که نگاه امام حسن عسکری علیه السلام به کودک افتاد، گریه کرده و فرمود: «ای سرور اهل خانه، به من آب بیاشام، همانا من به سوی پروردگارم می‌روم». (وفاتم نزدیک است). آن کودک با دست خود به پدر آب داد. سپس امام حسن عسکری علیه السلام فرمود: «مرا برای نماز آماده کنید.» آن کودک، پدر را در وضو گرفتن کمک کرد. امام عسکری به او فرمود: «بشارت باد تو را ای پسرم که تویی صاحب الزمان و تویی مهدی و حجت خدا بر روی زمین، و این عهدی است از پدرم و از پدرانش تا رسول خدا صلی الله علیه و آله ».
 

 



برچسب‌ها: سوگنامه

تاریخ : دوشنبه 88/12/3 | 11:28 عصر | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
       


.: Weblog Themes By Slide Skin:.