سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

رمضان بهارقرآن - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

زیر نورماه،قسمت سوم:سلام برمولود مبارک رمضان، کریم اهلبیت، حضرت

سم الله
سلام بر مهدی فاطمه عج
سلام بر رزم آفرینان و سرداران شجاع و گمنام هشت سال دفاع مقدس
سلام بر شبهای زیبا و با برکت رمضان
سلام برمولود مبارک رمضان، کریم اهلبیت، مرد سخاوت و مهربانی، امام رئوف و کریم، فرزند خلف امام علی بن ابیطالب(شهید رمضان) ،
مولای سبزپوش مدینه، تنهاترین سردار،و با وفاترین همسر باوجود بی وفایی زن ملعون که با زهرجفا آن امام همام را مسموم و شهید نمود.
سلام بر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام
مولاجان! به حق این ماه مبارک،به حق قلب رئوفت، به حق سخاوتت، به حق مادر مظلومه ات به حق پدرصبورت ، و به حق جد بزرگوارت
حضرت محمد مصطفی(ص) قسمت می دهم بین ما و خداوند اعلی واسطه شو و ازخدابخواه ظهور مولایمان مهدی(عج)
 هرچه زودتر نزدیک و آسان گرداند و دل ما منتظران حضرتش را شاد نماید.
میلاد کریم اهلبیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) بر شیفتگان اهلبیت عصمت و طهارت مبارک باد.
به امید ظهور موعود مهربان (عج)
اللهم عجل لولیک الفرج

 




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

زیر نورماه قسمت دوم:شهادت آب !

بسم الله

سلام بر مهدی فاطمه (عج)

با توجه به اینکه قرائت قران و تدبر در آیات نورانی آن به خصوص در این ماه مبارک از سوی خداوند و پیامبر(ص) و خاندان مطهرش توصیه شده است شما دوستان را به مطلبی تحت عنوان "شهادت آب" با استفاده ازایات قرآن دعوت می نمایم که در آن اشاره به تسبیح و تمحید خداوند توسط ذرات و موجودات عالم هستی و آب شده است و اعتقاد به معاد را با مطالعه در ایات افاقی و انفسی نشان می دهد..

 

اب ماده حیاتی ارزشمندی است  و باید قدر این سرمایه حیاتی و جاودان را بدانیم.

وسیله رفع عطش و حیات موجودات زنده و اکوسیستم جهان است .و بی دلیل نیست که  مهریه حضرت زهرا نیز اب قرار داده شد ! و همین اب بود که   حضرت عباس(ع)برای رساندن آن به خیمه گاه ابا عبدالله درروز تاسوعا شربت شیرین شهادت را نوشید.!

آب بود و رفع عطش رزمندگانمان در جبهه های نبرد حق علیه باطل ! و چه ساعتها در آن روزهای سخت به آن نیاز داشتند و قابل دسترسی نبود.

 همین آب بود که سهراب برایش دلتنگ می شد و قدرش را می دانست و می گفت :آب را گل نکنیم!آب به همان اندازه زیباست به لطافت شبنم بر روی یک گل و بر شاخه های درختان زیبا 

 

و همین اب هست که بعضی از مناطق کشورمان با کمبودش دست و پنجه نرم می کنند! علاوه بر این نکات خاصیت دیگری نیز دارد که در مطلب زیر به آن اشاره می کنم

تا قدر این مایه حیاتی را بیشتربدانیم و به قدرت لایزال الهی پی برده و تسبیح گوی پروردگارمان در زیر نوراین ماه عظیم باشیم!براستی که چه نیکو اب شهادت می دهد که خداوند بزرگ و بلند مرتبه هست و باید قدردان  و شکرگذارنعمتهای بی دریغش باشیم!

 

حتما شنیدید که همه ی ذرات هستی به نوعی تسبیح خدا میگویند .

یک محقق ژاپنی با انتشار یافته‌های تحقیقات خود مدعی شد که مولکول‌های آب نسبت به مفاهیم انسانی تأثیرپذیرند آب نسبت به فکر ، موسیقی و حتی نوشته ها واکنش نشان می دهد و این تحقیقی است که توسط آقای ماسارو ایموتو که ژاپنی هستند صورت گرفته است و آقای فرهنگ به پخش تصاویری همراه با توضیح تحقیقات آقای ایموتو در این فیلم می پردازد نظریه این محقق ژاپنی که تاکنون از سوی مؤسسات علمی فیزیکی و زیست‌شناسی مورد تأیید قرار گرفته است، مبتنی بر بررسی نمونه‌های فراوانی از کریستال‌های منجمدشده آب و مقایسه آن با یکدیگر است.

دکتر ایموتو به آب گفته دوست دارم. آب رو منجمد کرده و مولکولش رو زیر میکروسکوپ دیده. مولکول بسیار قشنگ بوده. بعد به آب گفته دوست ندارم. مولکولش بسیار زشت شده. یا به آب گفته این کارو بکن. مولکول زشت شده. بعد گفته بیا با هم این کارو این موضوع در تمام مجامع علمی دنیا مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده همچنین دانش آموزی محقق به نام حمیده بیطرف در ایران به بررسی تاثیر انواع صدا و نوشته بر ریزساختار و درشت ساختار مواد مختلف پرداخته و ضمن اشاره به اثر عوامل مذکور بر ساختار مواد در حالت مایع، تاثیر آن را در ساختار حالت جامد مواد مختلف مانند یخ، آلیاژ قلع، جیوه، نبات و سولفات مس نشان می‌دهدانجام بدیم و مولکول قشنگ شده. دانه‌بندی مواد وقتی در حالت مایع در معرض صدای دلنشین، موسیقی آرام و نوشته با مفاهیم خوب قرار می‌گیرد، حالت منظم و در مقابل صدای ناهنجار، موسیقی تند یا نوشته با مفاهیم بد حالت نامنظم و در معرض (صوت قرآن) و نوشته‌های مذهبی منظم‌ترین و زیباترین حالت خود را به دست می‌آورد.

خانم بی طرف به این نتیجه رسیده است که: زیباترین شکل آب زمانی است که آیه های قرآن بر آن خوانده شود!بنده نیز  یادم می آید زمانی که خردسال بودم تب شدیدی دچارشدم مرحوم پدربزرگم بر روی یک لیوان آب آیاتی از قرآن ازجمله سوره حمدرا به همراه دعایی مخصوص خواند و آب راخوردم و شفا یافتم! پس یکی از نشانه های زیبایی شکل آب با خواندن آیات قران بر روی آن  می تواند همین شفای امراض نیز درجهت اراده و خواست خدا می باشد.در کتب ادعیه وارده و ماثوره  نیز درخواص الایات و شفا با آیات قران همراه با آب اشاره و توصیه شده است.

 

 آب به صورتی زنده و هوشمندانه به هر یک از احساسات و اندیشه‌هایمان پاسخ می‌دهد پس ما انسانها که هفتاد درصد وزن بدنمون از آب تشکیل شده باید مراقب اعمال و رفتار خودمون باشیم . حجم بدن انسان را آب تشکیل می دهد.با توجه به تاثیر موسیقی بر ساختار و در نتیجه خواص آب می توان نتیجه گیری نمود که انواع صدا می توانند اثرات متفاوتی را بر انسان به جای گذارند.شاید راز بارش باران و صدای دل انگیز آن بر روی روح و روان انسانها نیز بی تاثیر نباشد و برگرفته ازهمین راز آب می باشد.چنانکه  در قران نیز به تاثیر اب باران بر زمین و رویش مجدد گیاهان و زنده کردن زمین مرده اشاره نموده است:

خداوند ابرهاى باران زا را به وسیله آن بادها به سوى شهرهاى مرده به حرکت درمى آورد و سپس از این ابرهاى سنگین وزن، باران بر شهرهاى مرده مى بارد و بدین وسیله زمین مرده زنده مى گردد.

«فَاَخْرَجْنا بِهِ مِنْ کُلِّ الَّثمَراتِ...» خداوند با بارش باران بر سرزمین هاى مرده، انواع میوه ها را مى رویاند.و همه این آیات و نشانه ها برای این است که انسان معاد را با چشم خود ببیند ، انسان هر سال ـ بطور مکرّر ـ معاد را با چشم خود مى بیند، ولى غافل است از این که همان خدایى که گیاهان را پس از مرگ دوباره زنده مى کند، قادر است انسان را نیز پس از مرگ زنده گرداند. اعتقاد به معاد به انسان مى آموزد که انسان سر تسلیم در آستان حضرت حق فرو آورد.

این موضوع با آیه شماره 65 سوره یس قرآن کریم که حاکی از شهادت اعضا و جوارح بدن انسان در روز قیامت می باشد و همچنین با ایه آیه 53 سوره فصلت مطابقت دارد. نه فقط شهادت اعضاء و جوارح بدن انسان،  بلکه تمام نشانه های خدا در درون و بیرون ما ، همه و همه نشون دهنده حقانیت خداست ،در ضمن شاید بتوان یکی از دلایل حرام بودن گوش کردن به موسیقی غنادار را در این مسئله دانست.با مراجعه به تفسیر آیه 53 سوره فصلت به گواهی پیرامون مساله توحید و ظهور آیات حق در آفاق و انفس جهان دست می یابیم.آیه فوق  شهادتى بر این دارد که خداوند با خط تکوین قدرت خود را بر پیشانى همه موجودات نوشته است ، بر صفحه برگهاى درختان ، در لابلاى گلبرگها، در میان طبقات اسرار آمیز مغز، و بر روى پرده هاى ظریف چشم ، بر صفحه آسمان و بر قلب زمین ، و خلاصه بر همه چیز نشانه هاى توحید خود را نوشته و گواهى تکوینى داده است .با مطالعه و تدبر در آیات آفاقی پی به اسرار و شگفتیهای موجودات جهان می بریم که هر زمان اسرار تازه اى از خلقت آنها کشف مى شود، و هر یک آیه و نشانه است بر حقانیت ذات پاک خداوند. و با مطالعه آیات انفسی  پی  می بریم کهآفرینش دستگاههاى مختلف جسم انسان و نظامى که بر ساختمان حیرت انگیز مغز و حرکات منظم قلب و عروق و بافتها و استخوانها، و انعقاد نطفه و پرورش جنین در رحم مادران ، و از آن بالاتر اسرار و شگفتیهاى روح انسان مى باشد، که هر گوشه اى از آن کتابى است از معرفت پروردگار و خالق جهان.

آری دنیا ساخته اوست و زیبا ساخته شده و براستی که همه افریده های خداوند زیباست!

 

 

منابع:1- قران کریم سوره های یس-فصلت

2-تفسیر نمونه ، جلد: 20، صفحه : 329

تفسیر نمونه ، جلد: 20، صفحه : 330

3- سایت دکتر ایموتو http://www.masaru-emoto.net/ 

4-کتاب پیغام آب نوشته دکترپرفسورایموتو-

5-سایت:http://www.wellnessgoods.com

 




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

سلام بر رمضان و نیایشهای نیلوفری

بسم الله

سلام بر رمضان و نیایشهای نیلوفری

سلام بر مولود رمضان

سلام برلیالی با برکت قدر شبهای نزول قران

سلام بر غریب کوفه و شهید کعبه مولای عرشیان

شهید رمضان

امام علی بن ابیطالب علیه السلام

وسلام بر موعود مهربان عج مولای  منتظر که در ماه مبارک رمضان

انشاء الله ظهور خواهد کرد

کاش همین ماه عظیم تو بیایی مولاجان!

*********************

الهی و ربی من لی غیرک....

گفتم: چقدر احساس تنهایی می‌کنم
گفتی: فانی قریب
     .:: من که نزدیکم (بقره/
???) ::.

گفتم: تو همیشه نزدیکی؛ من دورم... کاش می‌شد بهت نزدیک شم
گفتی: و اذکر ربک فی نفسک تضرعا و خیفة و دون الجهر من القول بالغدو و الأصال
     .:: هر صبح و عصر، پروردگارت رو پیش خودت، با خوف و تضرع، و
با صدای آهسته یاد کن (اعراف/???) ::.

گفتم: این هم توفیق می‌خواهد!
گفتی: ألا تحبون ان یغفرالله لکم
     .:: دوست ندارید خدا ببخشدتون؟! (نور/
??) ::.

گفتم: معلومه که دوست دارم منو ببخشی
گفتی: و استغفروا ربکم ثم توبوا الیه
     .:: پس از خدا بخواید ببخشدتون و بعد توبه کنید (هود/
??) ::.

گفتم: با این همه گناه... آخه چیکار می‌تونم بکنم؟     
گفتی: الم یعلموا ان الله هو یقبل التوبة عن عباده
     .:: مگه نمی‌دونید خداست که توبه رو از بنده‌هاش قبول می‌کنه؟! (توبه/
???) ::.

گفتم: دیگه روی توبه ندارم
گفتی:
الله العزیز العلیم غافر الذنب و قابل التوب
     .:: (ولی)
خدا عزیزه و دانا، او آمرزنده‌ی گناه هست و پذیرنده‌ی توبه (غافر/?-?) ::.

گفتم: با این همه گناه، برای کدوم گناهم توبه کنم؟ 
گفتی: ان الله یغفر الذنوب جمیعا
     .:: خدا همه‌ی گناه‌ها رو می‌بخشه (زمر/
??) ::.

گفتم: یعنی بازم بیام؟ بازم منو می‌بخشی؟
گفتی: و من یغفر الذنوب الا الله
     .:: به جز خدا کیه که گناهان رو ببخشه؟ (آل عمران/
???) ::.

گفتم: نمی‌دونم چرا همیشه در مقابل این کلامت کم میارم! آتیشم می‌زنه؛ ذوبم می‌کنه؛ عاشق می‌شم!  ...  توبه می‌کنم
گفتی: ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین
     .:: خدا هم توبه‌کننده‌ها و هم اونایی که پاک هستند رو دوست داره (بقره/
???) ::.

ناخواسته گفتم: الهی و ربی من لی غیرک     
گفتی: الیس الله بکاف عبده
     .:: خدا برای بنده‌اش کافی نیست؟ (زمر/
??) ::.

گفتم: در برابر این همه مهربونیت چیکار می‌تونم بکنم؟
گفتی:

یا ایها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا و سبحوه بکرة و اصیلا هو الذی یصلی علیکم و ملائکته لیخرجکم من الظلمت الی النور و کان بالمؤمنین رحیما
.:: ای مؤمنین! خدا رو زیاد یاد کنید و صبح و شب تسبیحش کنید. او کسی هست که خودش و فرشته‌هاش بر شما درود و رحمت می‌فرستن تا شما رو از تاریکی‌ها به سوی روشنایی بیرون بیارن
. خدا نسبت به مؤمنین مهربونه (احزاب/??-??) ::.

با خودم گفتم: خدا... خالق هستی... با فرشته‌هاش... به ما درود بفرستن تا آدم بشیم؟! ... ... ...

 

حرف اخر

خدایا به حق این شبهای عظیم 

مارا با حقیقت وجودیت بیشتر اشنا کن و

 

 ظهور مولایمان را نزدیک بفرما 

 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

باتشکر از یکی ازدوستان به خاطر همکاریشان در این نوشته

 




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
        مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By Slide Skin:.