سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

اعتکاف ودعا - مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

دانشجوی دانشگاه المهدی (عج)
مکاشفه گاه نوشتهای دانشجوی دانشگاه المهدی عج

شرایط استجابت دعا

بسم الله

سلام برمهدی فاطمه عج

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک شعبان ماه رسول الله،ماه صلوات ودعاونیایشهای نیلوفری،ماه قائم آل محمد(ص) واینکه دراین ماه عظیم درهای آسمان برای استجابت دعابازاست وباتوجه به اهمیت دعاومناجات دراین ماههای مقدس مطالبی درهمین خصوص تقدیم حضورتان می نمایم.باشد که دعاکنیدظهورموعودمهربان عج آسان و نزدیک گردد.انشاء الله که حاجات همه شمادوستان به حق مهدی فاطمه عج برآورده گردد.

بوسیله دعابه عالم مکاشفه می رسند

امام صادق(ع)فرمود:مردی ازبنی اسرائیل مدت33سال دعا میکرد وازخدای خودفرزندی پسرمی خواست همین که دیددعایش مستجاب نمی شودخطاب به خدانموده وگفت:خدایا نمی دانم من ازتو خیلی دورم که صدای مرانمی شنوی ویامی شنوی درعین حال پاسخم نمی دهی.دراین هنگام کسی به خواب اوآمده گفت:سرّ مستجاب نشدن دعایت این است که بدزبانی می کنی ودرحال دعاقلبت آشفته وناپاک است ونیت ناشایسته وناجوردارید اگرمی خواهی دعایت مستجاب شودمگراینکه این هرسه عیب راازخوددورکنی.یعنی خوش زبان باش،فحاشی نکن.پیامبراسلام (ص) فرمود: ان الله حرم ریح الجنة لکل فحاش  ٍ :خداوند بوی بهشت رابربدزبان حرام کرده ودیگراینکه قبلت راپاک وپاکیزه کن.قلباً ازخدابترس وبپرهیز ونیت خودراسالم نما(خویش بین وامیدواربه رحمت خداباش).پس ازاین جریان آن مرد تصمیم گرفت به سفارش های حضرت عمل کند.اتفاقاً درنتیجه عمل به آن دستورها خداوندپسری به اومرحمت نمود.

شرائط دعا

سه حالت دارد:

1-اعتراف به گناهان 2-شکرنعمت ها،صلوات برمحمدوآل محمد(ص) .اگردعامستجاب شد مواظب سه حالت باشید:1-آنکه عَجب نگیری ونگویی معلوم می شود من آدم خوبی هستم که دعایم مستجاب شد زیراعجب وخودپسندی باعث فساد عمل وغلبه شیطان است.2-شکر وحمدخدانمایی که تفضل کردبرتوبه اجابت دعای تو،بلکه مستجب است دورکعت نمازشکربه جای آوری.3-همین که دعای تومستجاب شد ترک دعا نکنی وبازدرخانه خدابروی تا بیگانه نشوی ودروقت حاجت خواستن دوباره آشناباشی.

اگردعابه اجابت نرسیدمواظب این سه حالت باشید

اول:آنکه مأیوس نشوی ازرحمت خدا،زیرا به اجابت نرسیدن دعاممکن است به سبب گناهان توباشد که مانع اجابت است پس درصدد رفع آن به توبه ونفس برآی.2-ترک دعا نکن.3-راضی باش به تقدیر الهی تاهمان رضای توباعث اجابت دعابشود.امام حسن(ع) می فرمایدمن ضامنم ازبرای کسی که درقلب اوچیزی ظهورنکند به جزرضاوخشنودی به قضای الهی اینکه دعاکند سپس مستجاب شود.

درروایت دیگرفرمودند:خدا دعای کسی که درشکمش لقمه ای ازحرام باشد اجابت نمی کند وبه سوی خویش بالانمی بردوهمین طور کسیکه دیگری برگردن اوحقی دارد ادانکرده باشدویاظلمی به کسی نموده وازاوپوزش نخواسته است.حضرت موسی (ع) مردی رادید که بسیاربا تضرع وزاری دستانش رابه آسمان بلندنمودهوباحالت بیچارگی به درگاه خدا می نالید ودعا می کرد،خدای تبارک وتعالی به حضرت موسی وحی فرمود: که اگر چنین وچنان هم کند،من دعایش رامستجاب نمی کنم،چون درشکمش مال حرام وبرپشتش حرام وخانه اش انباشته ازحرام است.درروایت دیگرفرموده اند:کسی که باغذای حرام دعا کندمانندکسی است که بخواهد برروی آب خانه ای بناکند.بنابراین اولین قدم درراه استجابت دعاکسب وکارپاکیزه وحلال است چه اینکه حضرت علی(ع) فرموده اند:ضیاء ونورانیت قلب ازروی حلال است ودیگراینکه دعاکننده ازنظرایمان واعتقاد،مقوم ومحکم باشد وکسیکه اعتقادصحیحی به خدا وپیامبران واوصیاء واولیاءاونداشته باشدچگونه انتظارداردکه دعای اومستجاب گردد؟!.

حتی اگر اعتقاد داشته باشد امامردد دراجابت دعاازسوی خداوند باشد،وصرفاً جهت امتحان به درگاهش دعا کند دعایش مستجاب نمی گردد.درقرآن سوره مومن آیه 14 آمده است:فادعوا الله مخلصین له الدین ولوکره الکافرون.یعنی مخلصانه خدارابخوانید این بدین معنا است که درمقام اجابت کسی را برای اوشریک قرارندهید(ونگویید مثلا اگرفلانی نبودکارمن درست نمی شد یامثلا اول خدا دوم شماوامثال این عبادات مشرکانه) واگر به ظاهر اسباب ظاهری تاثیر میگذارد تاثیر آن اسباب بدنیست، چون مسبب الاسباب اوست واوست که این سبب هاووسیله هارابرای نیل به مقصود هاوحاجتها فراهم می سازد وتازه وقت دعا کردن ساعت آن تاثیردارد.حضرت فاطمه (س) به فضه خادمه فرمودند:بروومراقب باش هرگاه آفتاب به وسط آسمان رسید مراخبرکن،چون آن ساعتی است که دعا به اجابت می رسد.پس اینکه دخت گرامی پیامبراسلام که یقیناً مستجاب الدعوه است اینگونه جهت استجابت دعامراقبت وقت دعامی داند،این نشان می دهد که وقت دراستجابت دعادخالت تامی دارد.درپایان این مطلب دعامی کنم به حق مادرمظلومه ام حضرت فاطمه زهرا(س) هرحاجت ودعایی دارید هرکدام ازشمادوستان وبندگان خوب خدا دراین ماه عظیم شعبان مستجاب شود شماهم مهدی فاطمه عج راازیادنبرید ودعایش کنید.

دعای هفته:خدایا! دراین روزها ئی که هر ثانیه آن پر از شکوه و تغییر است  لبانمان را متبرک نامت کن. دلهامان را با نور قران روشنائی بخش. چشمانمان را به پاکی و زلالی باران روشنائی بخش. اندیشه مان را به تفکر در آفریده هایت به حرکت وادار. قدمهایمان را به سمت نور به سمت روشنائی به سمت نیکی ها متمایل گردان. دستهایمان را حتی لحظه ای از دریای نیازت کوتاه نگردان تا بدانیم و یادمان باشد. که ما همواره به تو نیازمندیم. که یادمان باشد که اگر تو نباشی ما عدم هستیم.

برای سلامتی وتعجیل درفرج آقا صاحب العصروالزمان عج هرتعدادکه دوست دارید صلوات  ختم کنید ودرصورت تمایل نامتان رانیز درج نمائید. به امید امدن حضرتش درآن آدینه سبزوبه یادماندنی

اللهم عجل لولیک الفرج

 




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

اعتکاف دانشگاه خودسازی و اخلاق است اما راز بزرگ اعتکاف درچیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر مهدی فاطمه (عج)

سلام بر حضرت زینب پیام آور کربلا و بانوی صبر و مقاومت و ایثار

ارتحال عالم ربانی و مفسرقرآن و معلم اخلاق و یارامام خمینی(ره)

مرحوم حضرت آیت الله میرزا علی فیض (مشکینی) را به آقا امام زمان (عج)

و مقام معظم رهبری

و ملت ایران وبیت معظم آن بزرگ مرد تسلیت عرض می نمایم.

ایام اعتکاف را با همه معنویت و خاطره هایش به پایان رساندیم و قدم به دنیای بیرون گذاشتیم

اما ای کاش همیشه اوقاتمان مانند این سه روز اعتکاف بود.به راستی راز بزرگ این لیالی

پرخیر و برکت ایام البیض چیست؟

روز اول این ایام مصادف با میلاد امام علی (ع) و روز پایانی آن سالروز رحلت

دخترگرامی اش حضرت زینب(س) است. هردوی این بزرگواران اسوه اخلاق و ایمان و صبر و گذشت و مقاومت و ایثار بودند و این ایام فرصتی بود برای اندیشیدن به عمق وجودی و اخلاقی این دو بزرگ و محبوب دین و همچنین فرصتی بود تا فارغ ازدنیای معنوی به خود و کردارخود بیاندیشیم و برای فردای بهتر برنامه ریزی کنیم.و قدر لحظات و فرصتهارا بیشتربدانیم.اعتکاف درسهای زیادی به ما آموخت و دوستان و همنشینان خوبی هم پیداکردیم وآماده شدن برای ماه شعبان و رمضان ماه های پرخیر و برکت الهی را باردیگر با این سه روز اعتکاف تجربه کردیم. آرزو کردیم و دعا نمودیم که مولایمان مهدی (عج) هرچه زودتر ظهور کنه .

با اعتکاف آموختیم که چقدر خدابه ما نزدیک است و ما چقدر ازاو دور شده بودیم و چه خدای مهربونی داریم که با این همه غفلت مارا به خانه خود دعوت نمود و به جمع نورانی بهشتیان راهمان داد.خداوندا ازتو بسیار سپاسگذاریم.

واما روز آخر سالروز رحلت حضرت زینب (س)خبر رحلت عالمی دیگر از جمع عالمان و بزرگان اخلاق و دین را شنیدیم

خبری بود که سخت غمگینمان ساخت ومارا به فکر فروبرد که رازازدست دادن پیاپی این بزرگان دین درچیست؟

وچرا ما نباید در زمان زندگانی این بزرگان و استادان وارسته اخلاقی و مبارزان راستین راه اسلام و انقلاب اسلامی تا زنده هستند قدرشان را بدانیم نه اینکه وقتی دار فانی را ترک کردند بگوئیم :

خدایش بیامرزد و گریه کنیم و اشک بریزیم؟چرا تا این بزرگان معرفت در قید حیات هستند به رازگرانقدروجودیشان و گوهرگرانبهای علم و معرفت و عقل و ایمان و سایر نکات برجسته اخلاقی و مذهبیشان و ...پی نمی بریم؟اگر هم مکاشفه ای صورت پذیرد خیلی ناچیز است و وقتی قدر این دُرهای گرانبها را می دانیم که دیگر درمیانمان نیستند.

نمونه های این روحانیان معظم و عالمان بزرگ اخلاق و ربانیان بامعرفت که تاکنون ازدست داده ایم بسیاراست وچه نیکوست تا زنده هستند قدرشان را به نیکوئی بدانیم تا خداوند هم ازما راضی باشد.

درپایان برای این یارازدست رفته انقلاب  و همچنین  مرحوم حضرت آیت الله حق شناس و

یار رهبر و ملت دعامی نمائیم که خداوند ایشان را قرین رحمت خودسازد و در بهشت برین جایش دهد.

تقدیم به روح پرفتوح مرد خستگی ناپذیر انقلاب

مرحوم حضرت آیت الله مشکینی (قدس سره)

الا فیض ربانی و یاور انقلاب

تو رفتی و داغ تو سنگین شده بر دلم

تو خوبی، تو مثل صداقت

پراز سایه سار صفا بودی و در غم تو

ببین چشم یاران دین باز بارانی است

تو مرد عمل مرد دین مرد اخلاق و علم

گرفتند اخلاق درس تورارادمردان علم

دریغا که بارفتنت یک جهان علم رفت

نوای ربوبیتت رو به خاموشی رفت

خداحافظ ای یاور انقلاب

وراه تو بادهمچنان مستدام

تا دیدار بعد و گفتاربعد

یا مولا علی حیدرمدد

الهم عجل لولیک الفرج




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر

اعتکاف آغاز نیلوفرانه های دعا و نیایش

بسم الله

میلاد امام جواد وامام علی علیه السلام برآقا امام زمان( عج) و عاشقان ولایت و امامت مبارک باد.

 

 

حرف اول:نیایش و اعتکاف

اللهم رب النورالعظیم و رب الکرسی الرفیع

بسان شاپرکی از این شاخه به ان شاخه باغستان عالم می پرم.طوفان سخت بی پناهی امانم را بریده، اما به ناگاه اسمان قلبم پذیرای نسیم دلنوازی می شود که نوید دهنده کهکشانی از ستاره ای امید و عشق و ایمان است.

خداوند مرا به خانه فراخوانده و من باردیگر معتکف کوی عشق خواهم شد!آیا لیاقت حضور در این جمع نورانی و باصفا را دارم؟!

خداوندگارعشق!

از تو میخواهم در این ماه مبارک رجب و در این ایام البیض صحن و سرای دل من معتکف را به نور نیایشت نوازش دهی وابشار استجابتت را میهمان رودخانه نیازم کنی.

 

حرف دوم: بوی نور می اید

بوی نور می اید

اینجا مسجد است و من به میهمانی خدا فرا خوانده شدم

حالی است و هوایی

در پنجره انسانیت

همچون

پرنده ای پرو بال می گشایم و پرواز می خواهم

سحر می شود

نداها بلند می شوند

زمزمه های عارفانه  به بیکران می رسند

آغاز نیلوفرانه های دعا و

 شکفتن من و معتکفان خانه دوست

 شروع می شود

انسانیت معنا می یابد

و پرنده دل پر می زند

اذان عشق را سرمی دهند

وایام البیض می درخشد

و من دوباره متولد می شوم....

خدایا ازتو به خاطر همه چیز سپاسگزارم

خدایا سپاسگزارم که مرا معتکف درگاهت نمودی.

 

 

حرف سوم:میلاد مولود کعبه و من همچنان به دنبال کوچه سبز حیاتم!

از کوچه پس کوچه های عشق می گذرم

من به دنبال کوچه سبز حیاتم

و به دنبال خانه نور و افتاب

آنجا که چشم را صفا و روشنایی

و غربت جان را نسیم آشنایی دارد

خانه ای قریب با خانه رسالت محمد(ص)

خانه ولایت

امامت

خانه علی (ع)

خانه ای که بانوی آفتاب را در بردارد.

امشب مکه نورباران می شود

و فاطمه بنت اسد آن بانوی آفتاب

می اید با خانه زاد کعبه

می اید و مولای عرشیان را برای هردوجهان

به ارمغان می اورد.....

یا علی(ع)! ای سایه گستر مهربانی ها!

یا علی(ع)! ای یافتن تو یافتن همه کمالات!

یا علی(ع)! ای گنجینه همه اوج گرفتن ها!

یا علی(ع)! امروز تو بر فریادهای پرسئوال من همنوایی ،اما آن روز که بر درب کشتی سفرت

آتش افروختند کسی با تو همنوا نشد.

یا علی(ع)! آن روز که با تولدت برای مکیان خدای اعلی را خواندی، تورا فرزند کعبه خواندند اما بر جشن ولایتت داستان های نهان را.

آری تورا نفهمیدند و پاسخ نگفتند و امشب باهمه کمبود معرفت به تو می گویم که هنوز هم

 تورا خوب نشناخته ام...

امشبی که بعد از گذشتن ثانیه های دفتر عمر، هنوز برگرد یک نقطه مانده ام.

یا علی(ع)!هرچه شعرهای تورانجوا می کنم، نمی توانم در عظمت و شکوه تو بر ورق های پر اوازی که خود شاعر سروده هایند، قصد تورا بنوازم.

یا علی(ع)! ای پناه خستگی های دل های سوزان!ای کاش باورها بهار نیلوفریت را فریاد می زدند

چراکه با سکوت، دیواره وجود تورا آتش زدند.

یا علی(ع)! ای باب علم پیامبر!کز بهر آب شدن شمع خویش (حضرت فاطمه (س) ) سوختی.

خدایا! ازتو می خواهم آن هنگامی که نام والای علی (ع) را بر من شناساندی توفیق حال و تعمق را بر فکرم وسیع و گسترده گردانی و قلبم را با آن کلمات اشنا گردانی.

با رالها! تو خود برمن علی (ع) را رهنما ساختی پس خویشتن بر من علی را معنا کن، همانا که هیچ کسی جزتو توان تعریف کردن آن نام را بر من ندارد که  اگر در میان دانشمندان کتب الهی جستجو کنی، برنام علی(ع) معنایی جز خود نامش نمی یابی.

سلام بر نام نامی مولا امیرالمومنین حیدر

علی(ع)

سلام بر مولود کعبه

سلام بر همسر فاطمه(س)و یارو همدم پیامبر(ص)

سلام بر سرزمین مقدس مکه و برخانه پرخیرو برکت کعبه...

یا علی جان! میلادت مبارک باد....

 

حرف آخر: خدایا بگشای درب بسته ظهور را....

بار الها: گفتی بیایم به سویت و معتکف درگاهت شوم! امدم و چه نیکو منزلی است.

اما تو خود میدانی  دلمان گرفته و وجودمان بیماراست و دوای این همه درد نزد تورحیم است.

معبودا:توخود بهتر می دانی که داروی این همه درد و غم تجلی وجود مبارک اقایمان مهدی (عج) است.

بارخدایا:گرچه شیرینی وصال در فراق یاراست ، فرجی بنما و این فراق رابه وصال مبدل ساز.

پروردگارعزیزم:قسم ات می دهیم به حق این لیالی عظیم و به حق مولود کعبه امیرالمومنین

 امام علی علیه السلام که بگشایی این درب بسته ظهور را...و

نمایان کن چهره تابناک محبوب دلمان را

حضرت صاحب العصر و الزمان آقا امام مهدی (عج).

الهم ارنی الطلعة الرشیدة و الغرة الحمیدة

اللهم عجل لولیک الفرج

 

 

 

 

 




تاریخ : شنبه 88/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : دانشجوی دانشگاه المهدی (عج) | نظر
       


.: Weblog Themes By Slide Skin:.